logo
סידן בהריון

מדוע חשוב לצרוך סידן בהריון?

במהלך ההריון אנחנו סובלות מבעיות שונות שאנו לא כל כך מכירות. הגוף שלנו צריך לטפל במישהו נוסף ולכן הוא פועל אחרת. כתוצאה מזה, אנחנו מרגישות שונה עם עצמנו ומרגישות לעיתים זרות לגופנו. עלינו לנסות להכיר אותו מחדש ולטפל בו באופן שונה ממה שהיינו רגילות אליו כל חיינו.

לרכישת תוסף סידן >>

מה זה בכלל סידן ומה התפקיד שלו?

הסידן הוא מינרל המסייע לבנייה, חיזוק ושמירה על עצמות הגוף, והוא האחראי על כיווץ השרירים. לסידן תפקידים רבים כמו קרישת הדם, מעבר הנוזלים, תפקוד תקין של הלב ועוד. 99% מהסידן בגוף נמצא בשלד ובשיניים. הסידן תמיד יהיה שותףלבניית והריסת העצמות מכיוון שהגוף תמיד קולט אותו אך, גם מפריש אותו.

איפה אפשר למצוא את הסידן?

את הסידן ניתן למצוא בשעועית לבנה וירקות ירוקים כגון: כרוב, ברוקולי ואפונה אשר מכילים כמות סידן משמעותית ובסויה שבה ניתן למצוא במספר ווריאציות כמו חלב סויה וטופו אשר מעושרים בסידן לדוגמה ב-200 גרם טופו יש יותר סידן מבכוס חלב כמו גם בטחינה, אותה רצוי להכין משומשום מלא יש בה פי 7 יותר בסידן משומשום רגיל.

המחירים הכי טובים באלטמן

מהו המינון המומלץ לנו ?

גם אם התזונה שלכן מגוונת עדיין רוב הסיכויים הם שלא הגעתן לרמת הסידן המומלצת ליום.
משרד הבריאות ממליץ על צריכה יומית של סידן לנשים עד גיל 50 של 1,000 מיליגרם ליום.
ברוב המקרים אנו לא מגיעים למינון הנדרש בגלל אי ספיגה של הגוף. בכל מקרה, בזמן הריון מומלץ וכדאי להתייעץ עם הרופא.
לקריאה נוספת

מה הקשר בין סידן להריון וכיצד נוצר חוסר?

כשאנחנו בהריון העובר המתפתח בתוכנו זקוק לסידן על מנת שיוכל לפתח עצמות ושיניים, לב, שרירים מערכת עצבים וקרישת דם תקינה. בהריון, גוף העובר זקוק לכמות מספקת של סידן אותו הוא מקבל מאיתנו. מכיוון שגופנו “מתחלק” בסידן עם העובר עולה כמות הדרישה של הסידן והגוף שלנו מגביר את יכולת ספיגת הסידן. כאשר חסר סידן בתזונה, הוא ילקח ממאגר הסידן ממקור אחר- העצמות. הדבר נעשה על מנת להבטיח את צורכי העובר הנמצא בסדר העדיפויות העליון של הגוף. חוסר זה עלול לגרום לירידה בצפיפות העצם ולפגיעה בבריאותנו בעתיד.

חשוב להבין כי כל מה שנאמר כאן עכשיו לגבי ההריון תקף גם לאישה המניקה!! כאשר אנחנו מניקות אם לא נשמור על תזונה נכונה בזמן ההנקה, עדיין בריאות התינוק נמצאת בערך עליון של גופנו. החלב אותו אנו מייצרות בעל הערכים התזונתיים להם התינוק זקוק. אותם ויטמינים הנחוצים לתינוק ילקחו מהמאגרים שלנו ובמקרים חריגים של חוסר גדול ויותר מכך הדבר עלול לפגוע גם באיכות החלב שלנו.

חוסר בסידן נוצר בעקבות חוסר מודעות של הציבור לכך שמזונות מסויימים כגון פירות ודגנים מכילים חומצה פיטית ואוקסלית, חומצות אלו גורמות בעצם לעיכוב בספיגת הסידן. למה יכול מחסור בסידן יכול לגרום? חסרים תזונתיים בסידן לאורך שנים עלולים לגרום לדלדול העצם ולמחלות כגון אוסטיאופורוזיס. את המחסור לא ניתן לגלות ע”י בדיקת דם פשוטה אלא יש לבצע בדיקת צפיפות עצם.

לקריאה נוספת
לקריאה נוספת

איך נדע שחסר לנו סידן?

יש מספר סימנים לחוסר בסידן. דוגמא מוכרת לנשים בהריון היא התעוררות פתאומית באמצע הלילה מכאב חד ברגל, מאין כיווץ שריר בשוק. זה סימן שחסר לכן סידן (ויכול להיות גם מגנזיום). בנוסף, אם אתן סובלת מאחת מהתופעות: תחושת נימול בשפתיים, לשון, אצבעות ורגליים, כווץ כפות ידיים ורגליים, כאבי שרירים, עיוות של שרירי הפנים ועוד כניראה שחסר לכן סידן ולכן כדאי שתלכו לבדור את העניין אצל הרופא.
לקריאה נוספת

גיליתן שאתן סובלת מאחד הסימפטומים, מה עכשיו?

עם חוסרים בהריון לא מתעסקים. קודם כל פונים לרופא המטפל.
הרופא כנראה יפנה אותכן לבדיקות המתאימות. בדרך כלל, במידה והרופא מוצא חוסר בסידן, הוא כבר ינחה אותך מה כדאי לך לאכול ובמידת הצורך גם ימליץ על תוסף חיצוני של הסידן.
עם זאת, פרט חשוב שלא תמיד נאמר על ידי הרופאים הוא שנטילת ויטמין D בנוסף ללקיחת הסידן יכול לעזור לספיגה טובה יותר.

לסיכום:

חשוב לדאוג לתזונה נכונה גם בשלבש ההריון וגם בשלב שלאחר מכן במידה ובחרנו להניק . בלי קשר, תזונה נכונה זה דבר חשוב. אמא בריאה זו אמא מאושרת, אמא מאושרת זה תינוק מאושר.
חשוב לזכור,כשיש חוסרים הם נלקחים מהמאגרים חשובים אחרים של הגוף. מצב כזה עלול לגרום לנזקים.

רוב הסיכויים שקיבלתן הרצאה רצינית מרופא הנשים שלכן על מה כדאי לאכול ומה לא. אבל זכרו, חוסר סידן זה לא משהו שאתן יכולות לגלות בבדיקת דם פשוטה. אם אתן לא מצליחות לדאוג לאכול את המוצרים שיספקו לכם את מינון הנחוץ ליום תדאגו להקשיב לגוף לשכן ולשים לב לסימנים. ניתן לקחת תוספי תזונה במידה ואתן מרגישות בצורך לכך.

לקריאה נוספת
לקריאה נוספת
לקריאה נוספת

סידן בהריון