logo
מגנזיום בהריון

גם לך נתפס השריר בלילה? כנראה שמגנזיום זו הסיבה

יש הריונית שלא חוותה את זה? שריר שנתפס באמצע הלילה ומעיר בצורה פתאומית וכואבת עד כדי כך שהבן זוג מתעורר מבוהל ולא ממש יודע איך לעזור.. זה כאב של כמה שניות שנראה כמו נצח.
ובכן, יש כמה שיטות להתגבר על הכאב המפתיע הזה כמו להניח את הרגל על הרצפה או מסאז’, אבל איך מונעים את התופעה שלא תופיע כלל? למה זה בכל קורה? התשובה היא- חוסר במגנזיום בגוף.

מה זה מגנזיום?

מגנזיום הוא מינרל הנמצא כמעט בכל מקום בגופנו. נמצא כי הגוף שלנו משתמש במגנזיום כדי לעזור להפוך את המזון שלנו לאנרגיה (המטבוליזם), לסנתז חלבון, לווסת את רמות הסוכר בדם, לשמור על המערכת החיסונית בריאה, לשמור על קצב הלב יציב, לשמור על עצמות חזקות, העצבים והשרירים לתפקד כראוי.

למה דווקא בהריון?

למרות שהריון הוא לא מחלה, עלולים להיות סיבוכים ותסמינים לא נעימים אצל חלק מהנשים. העניין חשוב אף יותר מכיוון שעתה האישה לא דואגת רק לעצמה אלא גם לתינוק שלה.
מכיוון שהמגנזיום הוא מינרל לו הגוף זקוק להרגיע ולהרפות את השרירים ואף מסייע לדם להקרש כראוי, הוא חיוני כל כך לאותם נשים הסובלות מהתכווצויות השרירים ברגליים. בנוסף, מחקרים מראים כי רמות מגנזיום נמוכות בנשים שעברו לידה מוקדמת.
יותר מזה, מכיוון שנמצא כי למגנזיום יש השפעה טובה על השרירים, נמצא קשר בינו לבין התכווצויות מוקדמות של שרירי הרחם. מחסור חמור של מגנזיום במהלך ההריון עלול להוביל לרעלת הריון, לידה במשקל נמוך, ואפילו לתמותת תינוקות.
  לקריאה נוספת על מגנזיום והריון

כבר ילדתי ואני מניקה, אני עדיין צריכה לקחת מגנזיום?

בדיוק כמו מבוגרים, תינוקות צריכים מגנזיום לחיזוק עהצמות ולתמיכה של בריאות הלב.
כאמא מניקה, את יודעת שהחלב אם שלך הוא המקור הטוב ביותר של תזונה עבור תינוקך. את הויטמינים והמינרלים שהתינוק צריך הוא מקבל ממך. דבר היכול ליצור את המחסור אצלך.

איך אדע אם חסר לי מגנזיום?

סימנים של מחסור במגנזיום יכולים לכלול: בחילות, הקאות, חוסר תיאבון, עייפות, נדודי שינה, התכווצויות שרירים, זיכרון חלש, קצב לב לא סדיר, וחולשה. ההמלצה היא כמובן לערוך בדיקות דם לאחר התייעצות עם רופא.

איך ניתן להשיג את המגנזיום?

ירקות ירוקים עליים, קטניות, אגוזים ודגנים מלאים. בנוסף, כמובן ניתן למצוא את המגנזיום בתוספי המזון.

איך הכי טוב לקחת את התוסף?

ההמלצה היא לקחת את תוסף המגנזיום לפני השינה או המנוחה על מנת לסייע להרפיית השרירים.

הצריכה היומית המומלצת של מגנזיום לנשים לפי המלצת משרד הבריאות האמריקני:

גיל (שנים) נשים (מ”ג/יום) הריון (מ”ג/יום) הנקה (מ”ג/יום)
18-14 410 400 360
30-19 400 350 310
31 ומעלה 320 360 420

לאינפורמציה נוספת בנושא מינוני מגנזיום בהריון

מגנזיום